Zastaralý software brání obchodním dodavatelům v navyšování příjmů z poprodejních služeb

-- 12.04.2018

Software pro oblast řízení služeb v terénu transformuje uzavírání obchodních a specializovaných smluv, neboť větší příjmy pocházejí ze servisních smluv a údržby.

Společnost IFS, která je celosvětovým specialistou na podnikové aplikace, vydala primární výzkumnou studii, která odhaluje, že starší softwarová řešení používaná specializovanými a obchodními dodavateli, by jim mohla bránit ve výhodném dodávání poprodejních služeb jejich zákazníkům.   

Tito dodavatelé považují poprodejní služby za důležitý zdroj růstu příjmů, neboť vlastníci projektu chtějí údržbu aktiv outsourcovat společnostem, které daná aktiva jejich jménem zkonstruovala, vyrobila nebo instalovala. Průzkum dodavatelů HVAC 200 (vytápění, ventilace a klimatizace), instalatérských a elektrikářských prací, automatizace budov, nízkonapěťových instalací, informačních nápisů, zvedacích dveří a dalších specializovaných dodavatelů vyobrazuje průmyslové odvětví v sevření digitální transformace: 

Respondenti uvádějící větší připravenost na digitální transformaci – lídři v oblasti digitální transformace – mají devětkrát vyšší pravděpodobnost, že jejich software je dobře připravuje na základní proces správy servisních smluv. Pouze 30 procent firem zaostávajících v oblasti digitální transformace dokonce smlouvy specifické pro daného zákazníka nabízelo, zatímco u lídrů v oblasti digitální transformace byla devětkrát větší pravděpodobnost, že jejich software je velmi dobře připravil na to, aby tyto smluvní podmínky se specifickými požadavky pro každého zákazníka zajistili.

Oborový ředitel společnosti IFS pro řízení služeb v terénu, Mark Brewer, sdělil: „Tito obchodní a specializovaní dodavatelé jsou se softwarem pro řízení služeb v terénu v bodu zlomu.  Mnoho z nich investovalo do některé úrovně technologie pro služby v terénu, aby podpořili práci související s poprodejními službami. Často jim tentýž software pomáhá řídit montážní týmy během počátečního projektu. Nyní jsou však v bodě, kdy musí věnovat větší pozornost zákaznicky specifickým smlouvám o úrovni služeb. Potřebují prodávat doplňkové služby a zajistit větší prodej od každého zákazníka a zlepšit zkušenosti zákazníka.“

Tom DeVroy ze společnosti IFS, který zde pracuje na pozici Senior Product Evangelist pro řízení služeb v terénu, dodal: „Přísloví říká, že budoucnost je zde – jen není rovnoměrně rozdělena. To platí i pro uzavírání obchodních smluv, kde naše údaje ukazují, že z hlediska digitální transformace mají místní dodavatelé zřejmě před komerčními dodavateli náskok. Většinou je to v důsledku požadavků zákazníka, které je tlačí směrem k softwaru, jež optimalizuje harmonogram služeb v terénu, což jim umožňuje udávat časový odhad příjezdu a proaktivně zákazníky upozorňovat. Náskok mají dále v automatizovaném řízení subdodavatelů, automatizovaném objednávání dílů a plnění a zpracovávání plateb, které vycházejí ze služeb v terénu a v místě poskytování služby. Dodavatelé, kteří se podílejí výhradně na komerční práci, je potřebují dohnat, neboť očekávání jejich vlastních zákazníků se vyvíjejí.“

Další informace o tom, jak společnost IFS pomáhá organizacím zaměřujícím se na služby, najdete zde: http://www.ifsworld.com/cz/industries/service/

Celou studii „Využívají obchodní/specializovaní dodavatelé pro poprodejní služby software pro správu služeb v terénu?“ si stáhněte zde: http://www.ifsworld.com/corp/sitecore/media-library/assets/2018/01/10/field-service-management-for-trade-contractors/