Print

Návratnost investic z maziv

-- 25.09.2019

Maziva představují investici, proto se k dané problematice stavějte náležitým způsobem.

Méně než 0,5 % průměrného rozpočtu na údržbu zařízení je vynakládáno na nákup maziv, avšak následné efekty nevhodně zavedeného mazacího programu mohou mít dopad až na 30 % celkových nákladů na údržbu zařízení. V závislosti na procesu by mohly být dopady na výrobní náklady ochromující pro mnoho společností.

Získat něco za nic je v dnešní společnosti ojedinělý úkaz. Téměř vždy existuje nějaká forma investice, která je nutná k dosažení návratnosti. Tyto investice mohou mít mnoho podob, ale nejoblíbenější jsou peníze, čas a energie. Spolu s těmito investicemi existuje potenciální riziko, které musí být zváženo oproti budoucímu zisku.

Z hlediska mazání, údržby a spolehlivého provozu zařízení se tyto investice začínají považovat za povinné u těch společností, které se ve svém oboru pohybují na světové špici. Firmy si uvědomily, že bez investic do zajištění spolehlivějšího chodu zařízení a dalšího snižování výrobních nákladů se v tak nelítostné konkurenci nemají šanci udržet.

Jak zajistíme skutečně maximální návratnost těchto investic? Existují snad strategie, které lze použít k zajištění úspěchu?

Úspěch může záviset na zdrojích a není tajemstvím, že ti, kteří mají největší zdroje, často vyhrávají. Pokud jde o implementaci programu, je několik způsobů, jak se dostat ke konečnému výsledku. Určitě existuje omezené množství těchto zdrojů. Například peníze jen mění ruce během každodenních transakcí. Teoreticky je udržováno jejich konstantní množství a nelze je generovat jen tak ze vzduchu.

Energie může být přenesena z jedné formy do druhé, ale také je konstantní, aniž by mohla být vytvořena nebo zničena (zákon zachování energie). S časem je to podobné; nemůžeme ho nějakým způsobem vyčarovat. Existují způsoby, jak můžeme některá z těchto pravidel ohnout tím, že budeme obchodovat a vyměňovat jedno za druhé. Všechny tyto zdroje mají jednoho společného jmenovatele – lze je určitým způsobem řídit a hospodařit s nimi.

Peníze

Najmout odborníka nebo tým na světové úrovni jako konzultanta znamená, že velmi dobře rozumí nuancím projektu. Jednají efektivně a vědí, co v praxi opravdu funguje. Na druhou stranu pokud odvedou vynikající práci a předají projekt v nejlepším možném provedení, ale nikdo v podniku o danou problematiku neprojeví zájem, protože až do této chvíle se do projektu neinvestovalo nic jiného než firemní peníze, pravděpodobnost trvalého úspěchu začíná klesat. Pokud není jasně určena osoba, která se touto problematikou bude v podniku svědomitě zabývat, je zřejmé, že nikdo nebyl do dokončeného projektu nasazen.

Čas

Cestuji po celém světě a provádím hodnocení programů komplexního řešení mazání, údržby a spolehlivého provozování zařízení a mnohokrát jsem slyšel tuto větu: „Já už svým pracovníkům skutečně nemohu přidat žádné další povinnosti – jsou plně zaneprázdněni.“ Avšak v každém podniku, v němž jsem měl tu čest být, jsem se setkal s pracovníky, kteří jen tak posedávali a neměli do čeho píchnout. Sice to vypadá, že neustále musí hasit nějaké palčivé problémy v rámci reaktivní formy provádění údržby, avšak cílem je postupně se posouvat k prediktivní a nakonec proaktivní údržbě. VŽDY je co dělat.

Kde se tedy nachází čas „navíc“, jenž je potřebný k vytvoření a implementaci programu na světové úrovni? Jen ty nejlepší společnosti chápou hodnotu moudrého utrácení času na proaktivní údržbu v porovnání s mnohem nákladnější reaktivní údržbou. Někdy dokonce plně chápou tuto hodnotu, a přesto praktikují špatná rozhodnutí a jednání.

Energie

Energie je definována jako síla a vitalita potřebná pro udržení fyzické nebo duševní činnosti. Tuto energii můžeme pro dosažení našeho cíle uplatňovat mnoha různými způsoby. Znalost druhu energie a vášně vašeho týmu je nesmírně důležitá pro pochopení cesty k úspěšnému programu. Je váš tým nadšený z provádění změn? Pokud ano, musíte jim určit směr a udělit potřebné pokyny.

Ujistěte se, že vědí, jak vypadá úspěch, jinak ztratí energii hledáním úspěchu, i když vše, co potřebují, je ukázat na cestu, která k němu vede. Jsou členové vašeho týmu rezervovanější a metodičtější? Často se musíme ujistit, že tito lidé chápou všechna „proč“ a projdou důkladným proškolením, než jsou pro daný projekt uvolněni. Pokud se v rámci této problematiky vydáte nesprávným směrem, pozdější nalezení správného směru bude pro všechny zúčastněné docela náročné.

Učinit krok zpět a provést vyhodnocení vašich konkrétních zdrojů – času, peněz a energií – na samém začátku každého projektu by mělo být povinností. Jakmile plně porozumíte svým zdrojům, můžete vytvořit přesný plán, jenž maximalizuje návratnost investice, kterou se chystáte provést. Začněte se k těmto třem investicím stavět jako k omezeným zdrojům. Jakmile jste je strávili nemoudrým způsobem, obvykle je nemůžete získat zpět.

Jeremy Wright zastává funkci produktového manažera ve společnosti Advanced Technology Services.


Sponzorované odkazy

 
Aktuální vydání
Reklama

Navštivte rovněž

  •   Události  
  •   Katalog  

Události

FORMY a PLASTY 2020
2020-10-07 - 2020-10-08
Místo: Brno
Výrobný manažment
2020-10-13 - 2020-10-14
Místo: Holiday Inn Žilina
ÚDRŽBA 2020 - „Efektivnost aplikace Průmyslu 4.0 do managementu údržby“
2020-10-14 - 2020-10-15
Místo: Konferenční centrum AV, zámek Liblice
Konference kvality 2020
2020-10-22 - 2020-10-22
Místo: Praha

Katalog

Panasonic Electric Works Europe AG
Panasonic Electric Works Europe AG
Veveří 3163/111
616 00 Brno
tel. +420 541 217 001

Brady s.r.o
Brady s.r.o
Na Pantoch 18
831 06 Bratislava
tel. +421 2 3300 4862

Schneider Electric CZ, s. r. o.
Schneider Electric CZ, s. r. o.
U Trezorky 921/2
158 00 Praha 5
tel. 00420737266673

ABB s.r.o.
ABB s.r.o.
Vyskočilova 1561/4a
14000 Praha 4
tel. +420739552216

všechny firmy
Reklama



Tematické newslettery






Anketa


Na horách/u moře
Na chalupě/chatě v tuzemsku
Co je to dovolená?

O nás   |   Reklama   |   Mapa stránek   |   Kontakt   |   Užitečné odkazy   |   Bezplatné zasílání   |   RSS   |   Partneři   |   Blogy   |   
Copyright © 2007-2020 Trade Media International s. r. o.
Navštivte naše další stránky
Trade Media International s. r. o. Trade Media International s. r. o. - Remote Marketing Továrna - vše o průmyslu Control Engineering Česko Řízení a údržba průmyslového podniku Inteligentní budovy Almanach produkce – katalog firem a produktů pro průmysl Konference TMI